خودرو, فروشگاه ایساکو

استعلام قیمت ایساکو و اصالت لوازم یدکی ایران خودرو

استعلام قیمت ایساکو

ایساکو، رتبه یک خدمات پس از فروش

تیر 1402:شرکت ایساکو دوباره توانست بالاترین امتیاز ارزیابی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه خدمات پس از فروش خودرو را به دست آورد. این شرکت در مدت چهارده سال گذشته همواره در میان ارائه‌دهندگان خدمات پس از فروش صنعت خودرو، امتیاز برتر را کسب کرده است. با تلاش مستمر برای بهبود تمامی شاخص‌ها و اجرای اقدامات اصلاحی بر اساس نیازهای مشتریان، ایساکو در سال گذشته موفق به کسب «رتبه یک» در این حوزه شد، دستاوردی که هیچ شرکتی پیش از آن به آن نرسیده بود. امسال نیز با حفظ تمامی مزایای قبلی، برای دومین بار با دریافت سه ستاره کامل در ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، به عنوان پیشتاز در رتبه یک باقی مانده است.

امتیاز کلی شرکت ایساکو در سنجش فرآیندها، زیرساخت‌ها و عملکرد، بر اساس بازنگری چهار شرط و ضوابط خدمات پس از فروش که از قانون حمایت از مصرف‌کننده نشأت می‌گیرد، به ۸۶.۷ رسید. این نتیجه ۳۵ درصد بیشتر از میانگین خط صنعت بوده و همچنین از تمام شرکت‌های فعال در حوزه خدمات پس از فروش خودرو پیشی گرفته است. قابل ذکر است که بیشترین پیشرفت ایساکو در حوزه ارزیابی نمایندگی‌ها و رضایت مشتریان بر مبنای دستورالعمل‌های بازنگری این چهار شرط و ضوابط خدمات پس از فروش بوده است. علاوه بر افزایش امتیاز در شاخص رضایت مشتریان، رضایت نمایندگی‌های مجاز نیز به دلیل پشتیبانی مطلوب این شرکت در برآورده کردن نیازهای مشتریان افزایش یافته است.

این موفقیت در شرایطی حاصل شد که مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بر اهمیت ارتقاء رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش تأکید کرده و توجه ویژه‌ای به حمایت‌های فنی و مدیریتی از نمایندگی‌های مجاز داشته است تا فرآیند خدمت‌رسانی به مشتریان تسهیل گردد. این رویکرد بر این پایه استوار است که هرچه رضایت نمایندگی‌ها از سهولت اجرای فرآیندها در شرکت مادر بیشتر باشد، خدمات بهتری و با کیفیت‌تری به مشتریان نهایی ارائه خواهد شد. این چرخه به نوبه خود باعث افزایش کلی رضایت مشتریان می‌شود و کسب نمره ۸۳ در شاخص (DSI) نیز نشان‌دهنده موفقیت ایساکو در این راستا است.

ایساکو با بهره‌گیری از منابع داخلی و تسریع در تأمین قطعات، توانسته است به خودکفایی در تولید ابزارهای خاص دست یابد. همچنین، با داشتن تجهیزات تعمیرگاهی مدرن و نیروی انسانی متخصص، همراه با بزرگ‌ترین مرکز آموزش فنی خودرو در کشور، به مدت ۱۴ سال متوالی موفق به ارائه بهترین خدمات پس از فروش در صنعت خودرو شده است.

برآورده کردن خواسته‌ها و نیازهای مشتریان، محور اصلی تمام فعالیت‌های بخش خدمات پس از فروش ایران‌خودرو است. این واحد با برنامه‌ریزی منظم ستاد، تلاش‌های کارکنان در اجرای طرح‌ها و کوشش‌های نمایندگی‌های مجاز، به پیش می‌رود. این مسیر ادامه خواهد داشت تا ایساکو با بهبود مداوم زیرساخت‌ها، افزایش کارایی فرآیندها و شناسایی نقاط ضعف، به رضایت کامل مشتریان از خدمات پس از فروش دست یابد.

شناسایی قطعات تقلبی در ایلام و کرمانشاه

تیر 1402:شرکت ایساکو در طی حدود دو سال گذشته تلاش‌های گسترده‌ای را برای مقابله با قطعات تقلبی انجام داده است. در اواخر خرداد ماه امسال، این شرکت با همکاری تعدادی از نهادهای مرتبط، موفق به شناسایی چند فروشگاه شد که به جای ارائه قطعات اصل و با کیفیت، قطعات جعلی را در بسته‌بندی مشابه ایساکو و برندهای معتبر خودروسازی به مشتریان عرضه می‌کردند. ایساکو همچنین چند فروشگاه و کارگاه تولید این قطعات تقلبی را در استان‌های ایلام و کرمانشاه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کرد.

در این تحقیق، مشخص گردید که افرادی در استان‌های کرمانشاه و ایلام به تولید و انتشار قطعات تقلبی نظیر سرسیلندر، لنت ترمز، کاسه نمد و چراغ خودرو مشغول بوده و این محصولات را از طریق فروشگاه‌های لوازم یدکی در شهرستان ایلام به فروش می‌رسانند. شرکت ایساکو از آغاز سال جاری با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق‌تری بر این بازار اقدام کرده و در سه ماهه نخست سال، موفق به شناسایی بیش از 10 فروشگاه و کارگاه توزیع‌کننده این قطعات تقلبی شده و نزدیک به 9 هزار قطعه جعلی را کشف و ضبط کرده است.

این اقدامات با هدف حفاظت از برند معتبر ایساکو و حفظ اعتبار آن، همچنین انجام مسئولیت اجتماعی این مجموعه در راستای تأمین امنیت جان و اموال هموطنان انجام شده است. در این راستا، تعداد قابل توجهی از قطعات یدکی و لوازم خودرو که به طور غیرقانونی و با جعل در قطعات، بسته‌بندی یا هولوگرام به طرز مشابهی با محصولات اصلی در بازار عرضه می‌شدند، شناسایی گردیدند و متهمان این تخلفات به مراجع قضایی و سازمان تعزیرات معرفی شدند.

با توجه به اینکه تشخیص آسان قطعات اصل و تقلبی برای هموطنان ممکن نیست، بهترین راه برای تضمین اصالت محصولات برند ایساکو، خرید از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های رسمی این شرکت، همچنین استفاده از سامانه پیامکی 300031 و اپلیکیشن موبایل ایساکو می‌باشد.

کشف مراکز فروش قطعات تقلبی ایساکو

خرداد 1402:شرکت ایساکو، با نظارت دقیق بر بازار لوازم یدکی خودروهای ایران، به طور فعال در برابر مشکل قاچاق قطعات مقابله می‌کند. در اردیبهشت ماه سال جاری، این شرکت توانست سه فروشگاه عرضه‌کننده لوازم یدکی تقلبی ایساکو را در تهران و کرج شناسایی کند. بدین ترتیب، از ابتدای سال تا کنون، ایساکو با همکاری پلیس آگاهی و امنیت، موفق به پلمب شش مرکز متخلف در این زمینه شده و این مراکز را از چرخه فروش قطعات تقلبی با نام ایساکو خارج کرده است.

در همکاری‌های اخیر شرکت ایساکو و پلیس آگاهی تهران، دو فروشگاه مشخص شدند که به عرضه قطعات تقلبی، از جمله برخی اجزای خودروی تندر 90 و انواع سنسورهای دما و فشار خودروها و کویل سمند با بسته‌بندی ایساکو، مشغول بودند. علاوه بر این، یک فروشگاه دیگر نیز شناسایی شد که قطعات الکترونیکی حساس ایساکو را پس از تعمیر به عنوان قطعات سالم و درجه یک به بازار ارائه می‌کرد. اقدامات قانونی علیه این فروشگاه‌ها واقع در خیابان‌های امیرکبیر و ملت تهران و همچنین منطقه گلشهر کرج انجام شد و عوامل این تخلفات برای بررسی‌های بیشتر به مراجع قضایی مربوطه تحویل داده شدند.

شرکت ایساکو همواره به هموطنان خود پیشنهاد می‌دهد که به‌دلیل حضور قطعات تقلبی در بازار و شباهت فراوان آن‌ها با محصولات اصل، برای اطمینان از خرید قطعات استاندارد و اصلی، به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر این برند مراجعه کنند. همچنین، اصالت قطعات خریداری شده به‌سادگی از طریق سامانه پیامکی 300031 و اپلیکیشن موبایل ایساکو قابل بررسی و استعلام است.

در آخرین نمایشگاه تخصصی که به بررسی مسایل مربوط به جعل و تقلب در حوزه‌های مختلف از جمله اسکناس، اسناد معتبر، کالاهای مصرفی و قطعات یدکی خودرو اختصاص داشت و در اردیبهشت ماه سال جاری تحت نظارت وزارت کشور برگزار شد، از شرکت ایساکو دعوت شد تا با حضور در این رویداد، دستاوردهای خود در زمینه شناسایی جعل و تقلب و روش‌های تشخیص قطعات تقلبی از اصل را برای بازدیدکنندگان توضیح دهد.

پلمپ فروشگاه غیرمجاز لوازم یدکی ایران خودرو

اردیبهشت 1402:شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان فارس و اداره آگاهی تهران بزرگ، موفق به شناسایی و پلمب دو فروشگاه عرضه‌کننده لوازم یدکی تقلبی ایساکو در تهران و شیراز شد. همچنین، افرادی که در این پرونده‌ها دخیل بودند، به مراجع قانونی مناسب معرفی شدند تا اقدامات لازم برای مقابله با جرایم و تخلفات مربوط به برند و قاچاق کالا انجام گیرد.

بر اساس این گزارش، در یکی از همکاری‌های مشترک میان شرکت ایساکو و پلیس آگاهی تهران، یک فروشگاه در محله یاخچی‌آباد استان تهران شناسایی گردید که اقدام به تقلید از فروشگاه‌های معتبر ایساکو کرده بود. این فروشگاه با نصب تابلو و علائم مشابه، خود را به عنوان نماینده این شرکت معرفی کرده بود و مالک آن به فروش قطعات تقلبی لنت ترمز تکستار، با سوءاستفاده از نام و برند ایساکو و استفاده از بسته‌بندی جعلی، لیبل و هولوگرام‌های جدید مشغول بود. در نتیجه، او موظف به جمع‌آوری علائم تقلبی و تحویل به مقامات قضایی شد.

در این گزارش، فروشگاهی دیگر در بلوار امیرکبیر شیراز به کمک پلیس امنیت اقتصادی استان فارس و نماینده تعزیرات حکومتی شناسایی شد. در این محل، 23 عدد تسمه تایم تقلبی مرتبط با خودروهای پژو 206 و 405 و همچنین 5 عدد سنسور اکسیژن مخصوص خودروهای دنا و EF7 که در بسته‌بندی و هولوگرام جعلی شرکت ایساکو قرار داشتند، کشف گردید. پس از بررسی بارکد این محصولات از طریق اپلیکیشن ایساکو، عدم تطابق و تقلبی بودن آن‌ها تأیید شد. در نتیجه، اقلام ضبط و فروشگاه پلمب شد. همچنین، با توجه به ادعای عدم آگاهی صاحب فروشگاه از تقلبی بودن این قطعات، وی به همراه مستندات و پرونده به مراجع ذی‌صلاح ارائه گردید تا تحقیقات بیشتری انجام شود.

شرکت ایساکو همواره به هموطنان خود توصیه می‌کند که با توجه به وجود قطعات تقلبی در بازار و شباهت زیادی که با محصولات اصلی دارند، برای اطمینان از خرید قطعات استاندارد و اصل، به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر این برند مراجعه کنند. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که اصالت قطعات خریداری شده از طریق سامانه پیامکی 300031 و اپلیکیشن موبایل ایساکو به راحتی قابل تایید و بررسی است.


سامانه اصل بخرید شرکت ایساکو

شرکت ایساکو به منظور پیشگیری از خرید و فروش قطعات یدکی جعلی خودرو، پلتفرم «اصل بخرید» را معرفی کرده است. مشتریان محصولات ایران خودرو می‌توانند با استفاده از این پلتفرم، از authenticity قطعات یدکی اطمینان حاصل نمایند. برای بررسی لوازم یدکی خودرو از طریق سامانه «اصل بخرید»، دو روش ساده و متفاوت در دسترس است:

  1. استعلام سامانه اصل بخرید با اپلیکیشن ایساکو
  2. استعلام از سامانه اصل بخرید با ارسال پیامک

در ادامه هرکدام از این دو روش را بیشتر توضیح می‌دهیم.

استعلام اصالت لوازم یدکی خودرو با اپلیکیشن

اپلیکیشن ایساکو، یکی از ساده‌ترین و کارآمدترین راه‌ها برای مشتریان و مالکان خودروها به منظور بهره‌مندی از خدمات پس از فروش ایران خودرو محسوب می‌شود. بسیاری از خدماتی که پیش‌تر فقط از طریق مراجعه حضوری به نمایندگی‌های مجاز یا تماس با مرکز خدمات 096440 قابل دسترسی بود، حالا با استفاده از اپلیکیشن ایساکو و تنها با چند کلیک، به راحتی و به صورت 24 ساعته در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

استعلام قیمت ایساکو

استعلام قیمت ایساکو

معرفی شرکت ایساکو

شرکت ایران خودرو برای تأمین و توزیع قطعات و لوازم یدکی در تاریخ اول آبان‌ماه 1356 به‌عنوان یک شرکت سهامی خاص راه‌اندازی گردید. طبق ماده 3 اساسنامه که در تاریخ 30 خرداد 1379 تصویب شده، فعالیت‌های شرکت به صورت زیر تعریف شده است:

  • تجارت، داد و ستد، صادرات و واردات گوناگون وسایل نقلیه شامل خودروهای سواری، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها، کامیون‌ها، وانت‌ها و مشابه آن‌ها.
  • تامین خدمات پس از فروش برای تمامی محصولات ایران خودرو و شرکت‌های وابسته به آن.
  • تولید و انتشار، تجارت و مبادله، صادرات و واردات اجزاء و ملزومات یدکی انواع وسایل نقلیه و ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها.
  • انجام معاملات بازرگانی و غیر بازرگانی.
  • راه‌اندازی شرکت با همکاری یا بدون همکاری افراد داخلی و بین‌المللی.
  • خرید کارخانجات و سهام شرکت‌ها.
  • انجام هر عملیات مجاز سودآور.
  • انجام هر نوع اقدامی به منظور تحقق موارد ذکر شده یا کمک به اجرای آن‌ها.

با توجه به اینکه بیش از 99 درصد از سهام ایساکو متعلق به شرکت ایران خودرو (سهامی عام) است و این شرکت نیز مشمول بند «الف» قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران خودرو می‌باشد، ایساکو به صورت غیرمستقیم تحت این قانون قرار گرفته و مدیریت آن به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران سپرده شد. در سال 1363، مدیریت شرکت به وزارت بازرگانی منتقل گردید و از تاریخ یکم بهمن‌ماه 1370، تحت نظارت وزارت صنایع سنگین و از طریق آن، به شرکت ایران خودرو (سهامی عام) به عنوان نهاد مسوول اداره شرکت واگذار شد. پس از ادغام وزارتخانه‌های صنایع و صنایع سنگین در سال 1373، این شرکت عملاً تحت پوشش وزارت صنایع قرار گرفت.

با اینکه دامنه فعالیت شرکت بسیار وسیع است، اما در طول دو دهه گذشته، بیشتر تمرکز آن بر روی بازرگانی قطعات، به ویژه تأمین و توزیع قطعات مربوط به خودروهای تولیدی ایران خودرو بوده است.

موضوع ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان محصولات ایران خودرو از ابتدای سال 1371 و پیش از شروع دهه سوم فعالیت این شرکت، به شرکت‌های مختلفی واگذار شد. پس از تغییر در مدیریت، با تصویب اصلاحات در اساسنامه شرکت در سال 1378 و گنجاندن «خدمات پس از فروش» در موضوع فعالیت آن، شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو به طور رسمی به عنوان ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش محصولات این برند شناسایی شد. در آغاز سال 1382، خدمات پس از فروش از شرکت ایساکو جدا شد، اما در اوایل سال 1386، این خدمات مجدداً به شرکت ایساکو پیوست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *